Iskolánk idén is csatlakozott a 2025-ös Digitális Témahét programhoz!

KSZJ

Mi a Digitális Témahét program?

A Digitális Témahét egy országos oktatási program, amely a digitális eszközök és módszerek kreatív alkalmazását ösztönzi az iskolákban.
Célja, hogy a diákok élményalapú tanuláson keresztül fejlesszék digitális kompetenciáikat.

Egy iskola számára azért érdemes csatlakozni, mert lehetőséget ad innovatív pedagógiai módszerek kipróbálására, növeli a tanulók motivációját, és elősegíti a 21. századi készségek – mint a problémamegoldás, együttműködés vagy információkezelés – fejlesztését.
Emellett a részvétel erősíti az iskola modern, nyitott szemléletű arculatát.

Osztályújság másképp...

A 6. osztállyal a digitális témahét alkalmából osztályújságot készítettünk. Sajtóműfajokról tanultunk, ennek kapcsàn az őket érdeklő eseményről írhattak a gyerekek különböző műfajokban.
Készültek beszámolók, hírek, de született több kedves interjú is.
Ezeket mutatjuk most be, és ki tudja, talán még az osztálytalálkozókon is előkerül.

A programot koordinálta: Bodor - Reisner Zsuzsanna

Quizlet és kahhot

A digitális témahéthez kapcsolódva egyik kolléganőnk Kahoot és Quizlet alapú tananyagokat állított össze, amelyek segítségével a tanulók játékos, interaktív formában ismételhették át a tanultakat.

A feladatok célzottan az adott tantárgyi témákhoz kapcsolódtak, és a digitális eszközök bevonásával lehetőséget adtak a tanulók tudásának gyors és hatékony ellenőrzésére.

Az ilyen típusú tevékenységek jól illeszkednek a témahét célkitűzéseihez, mivel támogatják a digitális kompetenciák fejlesztését és a modern oktatási eszközök alkalmazását a tanórákon.

A programot koordinálta: Orbánné Szabó Ágnes

Animoto

A digitális témahét során a 10. évfolyam tanulói számára közös feladat volt az Animoto program megismerése és használata.
Ez egy online videókészítő alkalmazás, amely lehetővé teszi, hogy képekből, rövid videórészletekből és zenéből látványos, szerkesztett kisfilmeket hozzunk létre.

A felület sablonalapú, egyszerűen kezelhető, így gyorsan elsajátíthatók az alapfunkciók, mint például a médiafájlok feltöltése, szövegek beillesztése és az effektek alkalmazása.
A diákok a feladat során önállóan hoztak létre tartalmakat, amelyeket a tanulási folyamat dokumentálására vagy prezentációs célokra is fel lehet használni.

A programot koordinálta: Jagicza Tamás