KSZJ HÍREK

Határtalanul pályázat - Erdélybe látogattak a 7. osztályosok

A  7. osztállyal a „Határtalanul” pályázat keretein belül Erdélybe látogattunk április végén. Az osztályt  Brücknerné Bánhidi Csilla nénivel kísértük el. Élményekkel teli, látnivalókban gazdag 5 napot töltöttünk el az Erdély és Partium határán lévő Erdélyi-szigethegység magyar történelem szempontjából meghatározó helyszínein. Temesvár belvárosában sétáltunk, Déván felmentünk a várba és néhány diák felidézte Kőműves Kelemen balladáját. Ajándékokat vittünk Böjte Csaba testvér árvaházába a gyerekeknek, akik láthatóan nagyon örültek ennek. Felemelő pillanat volt. Feredőgyógyon megnéztük a Langyos-vízesést, a római-fürdőt és a termálforrásokat. Algyógyon idilli helyen, a felújított Református Ifjúsági Központban szálltunk meg egy éjszakára. Itt található Erdély legrégebbi körtemploma és egy gyönyörűen felújított református templom. Betértünk Gyulafehérvárra a várnegyedbe és megnéztük többek között a Hunyadiak és Márton Áron püspök nyughelyét a monumentális Szent Mihály-székesegyházban. Nagyenyeden felidéztük Jókai regényét, megnéztük a várat és a Bethlen Gábor Református Kollégiumot. Tordán a sóbányában leereszkedtünk a járatokba. Két éjszakát töltöttünk Erdély egyik gyöngyszemének nevezett településén, Torockón. Mindenkit lenyűgözött a Székely-kő monumentális látványa. A gyerekek nem hitték el, hogy fel fogunk menni a tetejére. Másnap a helyi múzeum megtekintése után felkapaszkodtunk a csúcsra, ahol egy kisebb eső áztatott el bennünket, hogy lefelé az út egy kicsit izgalmas legyen. Torockószentgyörgyön megnéztük Brassai Sámuel szülőházát és messziről a várat. Utolsó napon még megálltunk Kolozsváron a fő téren, megcsodáltuk a székesegyházat a Mátyás-szoborral. Végül Nagyváradon elmondtunk egy imát a monumentális római katolikus székesegyházban. Mindenkinek feledhetetlen élmény volt az utazás.
Schwarcz Gyula osztályfőnök

2022 . 09 . 23

A bicskei és zsámbéki diákok közös kiállításával gazdagodott a KSZJ Ars Sacra programsorozata

Pénteken nyílt meg a KSZJ földszinti és emeleti kiállítótereiben a bicskei Szent László Ált. Iskola és a KSZJ diákjainak kiállítása az Ars Sacra Fesztivál programsorozatának részeként. A megnyitó felvételét Youtube-csatornánkon tekinthetik meg.

2022 . 09 . 22

A Zsámbéki Pantheon első stációja: Király Lőrinc kőszobrász

Az Ars Sacra Fesztivál keretében adtuk át a "Zsámbéki Pantheon első stációját". Király Lőrinc kőszobrász alkotása díszíti ezentúl iskolánk déli szárnyának folyosóját. A megnyitóról készült videót Youtube-csatornánkon tekinthetik meg.

2022 . 09 . 19

Petra nővér kiállítása az Ars Sacra Fesztivál nyitó eseménye

A KSZJ aulájában tekinthetik meg Petra Nővér szakrális festményeit az Ars Sacra Fesztivál programsorozatának nyitó kiállításaként. Tornay Krisztina M. Petra SSND nővér spirituális témájú festményeit a felfelé tekintő ember Istenkeresése ihlette. A kiállításmegnyitóról készült videót Youtube-csatornánkon tekinthetik meg.

2022 . 09 . 16

Kulturális Örökség Napja a KSZJ-ben

A Kulturális Örökség Napjai minden év szeptemberének harmadik hétvégéjén zajlanak. Az idei év mottója: 150 éves a magyar műemlékvédelem. Ennek keretében szombaton (09.17.) és vasárnap (09.18.) 10 és 16 óra között egész óránkénti kezdéssel diákjaink közösségi szolgálatával segítve bemutatjuk a látogatók számára Iskolánk épületét. Szeretettel hívunk mindenkit!

2022 . 09 . 14

Templomfutás

Szeptember 10-én szombaton a Zsámbéki Református Egyházközség szervezésében került megrendezésre a templomfutás. A befizetett nevezési díjak összegét Borók Bulcsú támogatására ajánlották fel, aki tragikus hirtelenséggel veszítette el édesapját. Iskolánkat 30 diák és 8 pedagógus képviselte.

2022 . 09 . 12

Kalmár Pál "Zsámbéki szemmel" c. kiállításának záróeseménye

Lezárult Kalmár Pál festőművész "Zsámbéki szemmel" c. kiállítása a KSZJ-ben. Az ünnepélyes záróeseményen (megtekinthető Youtube-csatornánkon) szomorú búcsút intettünk a csodálatos képeknek.

2022 . 09 . 07

Évnyitó a KSZJ-ben

A Keresztelő Szent János iskolaközpontban is megkezdődött a tanítás szeptember 1-jén. A reggeli eső miatt csak 11 órakor tudtuk elkezdeni a szentmisét, de a végére még a nap is kisütött.

2022 . 08 . 08

Nyári ügyeleti rend, augusztusi eseményeink, tanévkezdési információk

Tisztelt Szülők, Kedves Diákok! Július 1-jétől augusztus 22-éig intézményünk szerdánként 09:00–13:00 óra között tart ügyeletet. Augusztus 23–24. 9:00–15:00 óra között AMI beiratkozás (Beiratkozási lap a "Dokumentumok" legördülő menüben). Augusztus 25-én javítóvizsgák. Szeptember 1. első tanítási nap: a tanulók 7:45-től a termeikben gyülekezzenek, megjelenés ünneplőben!

2022 . 08 . 02

Árváltozás az iskolai étkeztetésben

A jelenlegi gazdasági helyzetre való tekintettel sajnos kénytelenek vagyunk árakat emelni. A részleteket kattintás után tekintheti meg. Az étkeztetési kedvezmény igénybevételéhez szükséges nyilatkozatot a "Dokumentumok" legördülő menüben találja.

2022 . 07 . 07

Tánctábor a KSZJ-ben

2022.06.27-07.01. időszakban zajlott iskolánkban a II. Tánctábor melyen 65 gyermek vett részt, akik a nagy hőségben, hősiesen állták a próbákat.